Dodano: 8 December 2011
Skuteczne i efektywne pozycjonowanie to długotrwały proces, na którego efekty trzeba trochę poczekać. Żeby nie marnować cennego czasu, to nasze wysiłki możemy zwrócić w stronę reklamy naszej strony w wyszukiwarkach. Wszystko zależy od tego jakie środki finansowe jesteśmy w stanie zainwestować, jednak z doświadczenia wiadomo, że internet nie znosi próżni, i w momencie gdy będziemy czekać, aż nasze pozycjonowanie przyniesie efekty, na czołówkę mogą wysunąć się inne, konkurencyjne serwisy. Jeżeli nasze środki są już mocno ograniczone, to najlepszym rozwiązaniem jest reklama kontekstowa, daje ona praktycznie natychmiastowe efekty, a jest stosunkowo tania. Jeżeli jednak zasobność naszych portfeli pozwala nam na zastosowanie innych bardziej skutecznych metod, to należy zdecydować się na reklamę naszej strony w innych serwisach o pokrewnej tematyce, dzięki temu możemy zyskać nie tylko najbardziej zainteresowanych klientów, ale także zyskamy renomę wśród innych serwisów. Oczywiście w miarę najtańszym i najbardziej efektywnym sposobem wciąż pozostaje pozycjonowanie.